kokosnoten

31 juli 2013 - Van Pettenpolder, Suriname

Vandaag zijn we weer eens naar de markt gegaan. We waren op zoek naar manja's (manco) maar die waren allemaal nog niet rijp. Dus zijn we terug gekomen met spaans spekkie (meloen). Heerlijk weer even fruit.

We hadden nog twee kokosnoten in onze kamer. Dus hebben we aan de jongens die thuis waren, omdat ze vrij waren van school, gevraagd of ze ons wilde helpen met open maken. Kokos melk vinden we nog steeds niet lekker, maar echte kokos stukken hadden we nog niet geprobeerd. De eerst hap was vreselijk vies tegen maar na wat door eten vond Marianne het toch lekker. Ik (margarethe) vond het alsnog niet lekker, zo zie je maar smaken verschillen. De jongens hebben heerlijk mee gegeten. Het was echt even gezellig met de jongens. De oudere jongens zijn soms nog steeds wat schuw tegen ons, maar vanochtend was het echt super gezellig.

Het zoontje van guiliano en rachel ligt in het ziekenhuis. Rachel was daarom de hele dag in het ziekenhuis en had gevraagd of wij wilde koken. Natuurlijk was dat geen probleem. Alleen kregen we geen recept ofzo nee we kregen alleen de spullen. Dus hebben we alles gewoon door elkaar gegooid en zijn we gaan roeren. Blijkbaar hadden we er ook water bij moeten doen. Maar ach wij vonden het zo veel lekkerder dus eigenlijk een geluk bij een ongeluk :)

Vanmiddag hebben we de bieb hier even leeg gehaald. We hadden geen leesvoer dus zijn we de boeken kasten ingedoken. Met heel veel kinderboeken die ons bekend voor kwamen van vroeger zijn we terug gekomen. Heerlijk even lezen in boeken die je heel lang geleden hebt gelezen en waar nog geen niveau in zit.

Vanavond hadden we weer de kleintjes tot onze rekening. Dit keer hebben we de laatste vouwblaadjes en dergelijke opgemaakt. De kinderen hebben prachtige bloemen en dieren gemaakt.

Liefs

1. Mama lia:
    31 juli 2013
    Hee, wat zijn jullie flexibel zeg. Moet je straks in Nederland ook maar een keer koken. Wat heeft het zoontje van Guiliano?
  2. Marjoleine:
    31 juli 2013
    Ik vind het knap dat jullie de kids steeds weer weten te vermaken.
    Veel succes nog de laatste dagen en sterkte met afscheid nemen..
    Ook nog leuke dagen in Paramaribo! Lfs