Weer maandag...

16 juli 2013 - Van Pettenpolder, Suriname

Vandaag is het maandag, dus de wekker weer op zes uur. Na onze dagelijkse routine van zo'n 50 broodjes smeren, zijn we vandaag weer lekker op de fiets naar nickerie geweest. Voor het eerst reden we meteen aan de goede kant van de weg. Het regende een beetje dus we fietste lekker door. Maar je ventiel van mijn ( margarethe) fiets zat er niet goed op. Dus me band liep leeg, maar geluk bij een ongeluk gebeurde dat net voor een auto monteur. Dus wij achterom de werkplaats op en hebben die aardige mensen mijn band weer opgepompt, zo konden we weer verder fietsen. Het was eer droog dus dat was ook een gelukje en met een grijns naar het vrouwtje aan de overkant die ons een fietspomp wilde aansmeren voor 15 srd gingen we weer verder. We gingen een grootte winkel in, die iets heeft van een kleine bijenkorf. De mannen onder ons zouden het niet begrijpen maar het was heerlijk om lekker echt te kunnen shoppen, nounou ja vooral lekker te slenteren door de winkel en alles bekijken. We hebben ons prima vermaakt en met wat spulletjes meer opzak gingen we opweg naar de markt. Daar hebben we heerlijk GELE bananen gekocht ( geel is heel bijzonder want de meeste bananen hier zijn zwart) en
ja we beginnen het afdingen een beetje aan het leren. Na nog spaans spekkie ( soort galia meloen) opzak gingen we tevreden naar huis. Helemaal blij met onze aankopen. We vandaag al heerlijk genoten van ons fruit.

Terwijl we aan het middag eten waren kwam er een Nederlands echtpaar en twee kids snoepjes, koekjes en drinken gebracht. En ja wij hebben ook heerlijk gesmuld van de oreo koekjes.

Vanmiddag weer huiswerkbegeleiding gegeven en vanavond weer broodjes gesmeerd. We beginnen nu echt te wennen aan het ritme hier. Morgen zijn we al twee weken hier, de tijd gaat snel....