pers

24 juli 2013 - Van Pettenpolder, Suriname

We hebben slecht Wifi dus vandaar dat we elke dag de nog wat later er op moeten zetten.

Maar gisteren (dinsdag) hebben we de kasten helemaal af gemaakt. De jongens mogen er blij mee zijn. Volgens planning gaan we volgende week de muren verven. Maar die planning loopt nog al uit dus niets is zeker Haha.

Het eten was weer super heet. Heet van scherp. Vreselijk, we verlangen echt naar eten zonder deze hoeveelheid peper. We duimen dat we vandaag eten krijgen die minder peper heeft. Want telkens uitgelachen worden onder het etmen en als een gek naar je flesje water grijpen met een rode kop is niet alles. Ben bang dat we thuis het eten maar flauw vinden Hahaha.

Na het eten gingen we mee dansen met het dans groepjes van de kerk. Het is te bedoeling dat wij zondag voor in de kerk mee gaan dansen. We moeten deze week nog wel een paar keer oefenen, maar het gaat goed komen. Hopen we...

De hele middag waren rachel en guiliano al gestrest er kwam bezoek. Dus alles moest super schoon zijn. Na huiswerkbegeleiding kwam dan uiteindelijk het bezoek. Een Nederlandse mevrouw, die een jaren geleden mee heeft geholpen in het huis kwam een cheque brengen en die mevrouw had pers mee genomen. Nou ja pers, twee mannen met een camera en een microfoontje. Dus alle kids moesten om die mevrouw heen gaan staan en wij dus ook! Nadat er verteld eerst over de cheque kon guiliano nog even iets bekend maken over het veertig jaar bestaan van het huis in september. Daarna was dat het al. Dit gebeurde allemaal voor het huis. Of te wel, die hele schoonmaak beurt in het kinderhuis zelf was helemaal niet nodig geweest. Maarja alles is weer netjes nu.

Savonds hebben we weer de kleintjes gehad. Het ging steeds beter, lekker gezongen, zakdoekje leggen gedaan en daarna gekleurd.

Nog anderhalve week in het kinderhuis. De tijd gaat nu wel heel snel.

Liefs van ons

1. Job en Woutje:
    24 juli 2013
    We genieten nog elke dag van jullie verhalen. Knap hoor, om elke dag weer te schrijven. Wat zullen ze jullie missen!!
    Het gaat nu inderdaad heel snel. Verlangen jullie ook wel weer naar huis? Vast wel! Met de kleine Noud gaat het heel goed, met z,n ouders ook!!
    Liefs van ons!
  2. Henny Mulder:
    24 juli 2013
    Doordat we op vakantie waren, heb ik nu al jullie reisverslagen in
    één keer gelezen.

Jullie beschrijven jullie gebeurtenissen zo levendig, dat het als een goed en gezellig boek leest.
    Fijn, dat jullie zo genieten van alle indrukken (nou ja, alle...) en het leuk vinden met de kinderen allerlei activiteiten te bedenken.
    Zo zien jullie ook van jezelf en van elkaar vast ook weer nieuwe kanten.