regendagje

20 juli 2013 - Van Pettenpolder, Suriname

Aangezien we gisteren ergens onderweg de blog al hadden geschreven hebben we het laatste deel nog niet verteld. Onderweg komen we langs rijstvelden. Als er rijst geoogst is komen daar heel veel witte vlinder op af. Zo was met gisteren de rijst geoogst en dus waren er heel veel vlinders. Door het licht van de auto leken het net allemaal vliegende lichtjes een heel mooi gezicht. Ze bleven maar komen. Alleen omdat ze met zo veel waren kon niet elke vlinder de auto ontwijken. Het gevolg hier van is dat de hele voorruit en voorbumper vol zat met witte vlekken, me vogel poep.

Vanochtend waren we beide best wel moe na de drukke dag van gisteren. We zijn na het broodjes smeren weer lekker ons bed ingedoken, om nog wat slaap in te halen. Met gevolg dat we nu klaar wakker zijn, maar ach we kunnen morgen weer twee uurtjes langer slapen.

De siësta hadden we dus ook niet meer nodig vandaag, dus we zijn heerlijk achter de computer gaan zitten om even een Nederlands programma terug te kijken. Want we zitten hier al bijna drie weken zonder televisie. We kunnen thuis dus geen verslaafde meer genoemd worden.

Vanmiddag zijn we mee gaan 'evangeliseren'. Maar we kwamen er achter dat dit eigenlijk gewoon flyeren was. Maar we liepen vrolijk mee over alle zandpaadjes die vol me grote plassen lagen van het vele tegen vanochtend. We hebben weer een deel van nickerie gezien.

Aangezien we nog niet kunnen slapen hebben we net onze kamer schoon gemaakt. Heerlijk zo'n nette kamer.

Guiliano geeft vandaag bigi pan (natuur ressort) geregeld. Omdat we eigenlijk alleen dit weekend nog hebben en volgend weekend, moest dat snel geregeld worden. Alleen volgend weekend hebben ze hier een drie daagse kerkdienst/conferentie. Maar omdat we morgen niet meer terecht kunnen gaan we toch volgende week en zorgen we dat de kids optijd terug zijn voor de diensten. Een super leuk vooruitzicht.

Morgen willen we eigenlijk met de meisjes armbandjes gaan maken. We hadden nog wat geld apart gezet zodat we leuke activiteiten kunnen organiseren zoals die armbandjes en bigi pan.

Voor de gene die denken dat we als negers terug komen, sorry maar daar komen we niet eens in de buurt. We zitten nog in het regenseizoen. Zo heeft het vandaag tot een uit of vijf vanmiddag geregend. Dus niet echt veel zon uren krijgen we. En op de momenten dat we vrij zijn is de zon te fel om buiten te zitten. Dus heel bruin worden we niet.
De regen hier irriteerd ons trouwens helemaal niet zo, het zijn zulke harde buien dat het gewoon elke keer bijzonder is en als het hier regende blijft het gewoon rond de 30 graden dus het wordt niet koud;). Maar waarschijnlijk zijn jullie in Nederland bruiner geworden dan wij.

Iedereen een fijn weekend toegewenst!!

Heel veel liefs

1. Job en Woutje:
    21 juli 2013
    Zaterdag om 8.50 is Noud geboren!
    Een heel mooi jongetje.
    Dit lijkt me de beste manier om het jullie te laten weten. We gaan vanmiddag ook met oma kijken.
    Liefs, van Job en Woutje
  2. Marianne:
    21 juli 2013
    Wat leuk! Gefeliciteerd! Als ik weer in Nederland ben, kom ik hem snel een keer bewonderen. liefs