zondagje

22 juli 2013 - Van Pettenpolder, Suriname

Vandaag is het zondag, uitslapen dus tot acht uur. Jammer genoeg beginnen ze om zeven uur al met de kerk opzetten en zijn de kids al bezig met de klusjes. Alsnog vroeg wakker. Maar ja alles beter dan zes uur.
Vanochtend hadden we zin om lekker ff een stukje te fietsen. Onderweg roept iedereen nog steeds vriendelijk goedemorgen dames, lekker fietsen Etc.We gaan in Nederland nog eens missen dat we niet meer aangesproken worden door al die mensen. Toen we bijna weer terug waren bij het kinderhuis, zagen we iets op de weg liggen. Toen we er langs fietsen kwam net de kop van de slang omhoog. Na een gilletje hebben laten horen en keihard te hebben gelachen, besloten we op dr kamer, dat we de half dode slang toch wel op de foto willen. Jammer genoeg was die toen overreden door een auto. Maar als bewijs toch een fotootje. De slang was info 1 meter. Jaa we maken nog eens wat nee hier.
Omdat op zondag de kids altijd alles piek fijn in orde moeten maken voor de kerk dienst is iedereen druk bezig. Dus hebben wij ons goed vermaakt met kraaltjes uitzoeken, want alles lag door gisteren door elkaar.

Tussen de middag hadden mensen voor het huis gekookt. Roti en nu geen roti die twee dagen oud is, zoals in het vliegtuig, maar verse roti. Alleen wisten wij niet of de het hadden gemaakt voor de kids of omdat wij er waren. Er werden absoluut niet onopvallende foto's gemaakt waar wij duidelijk opstonden. Zo plofte er een vrouw naast ons neer om even 'onopvallend' met ons op de foto te kunnen Zo ging ook een man precies voor onze tafel staan om een foto te maken met de kindjes. Heel toevallig dat wij hier ook bij op stonden. Enzo liep ook iemand die even met zijn tante uit nederland aan het skypen was de eetzaal in. Nadat hij even liet zien dat de kids aan het eten waren, hoorde we later 'O dat zijn de stagiaires' en ja hoor even later kregen we de laptop onder onze neus geduwd. Met de vraag waar we vandaan kwamen en dat als we in almere waren altijd langs mochten komen. Heel aardig, maar ze heeft niet het adres door gegeven Hahaha. Maar wij hebben weer gelachen. Maar alsnog de roti was dus lekkerder dan die uit het vliegtuig. Alleen stond na het eten onze mond vreselijk in brand. Het snoepje dat na het eten werd uitgedeeld was dan ook zeer welkom.

Vanmiddag zaten we heerlijk even in de zon totdat er wat bewolking kwam en het ging waaien een minuut later regende het weer zo hard dat alles zo blank stond, het blijft apart.

Voor de kerk moeten we altijd broodjes smeren, zodat de kids meteen na de kerk kunnen eten. Na het smeren moesten we ons nog even omkleden voor de kerk. Het was ondertussen al kwart over vijf geweest was. Marianne was vreselijk aan het stressen, terwijl ik (margarethe) maar niet snapte waarom Marianne zo aan het stressen was. Totdat het me duidelijk werd dat de kerk niet om zes uur maar om half zes begon. Maar we waren toch nog precies optijd in de kerk.

Morgen weer optijd ons bedje uit, want de kids gaan weer naar school. Dat wordt waarschijnlijk weer moeilijk ons bedje uitkomen. Maar het is ons tot nu toe telkens gelukt.

Iedereen lekker genieten van het lekkere weer in nederland. Wij zijn er een beetje jaloers op.

Heel veel liefs van ons
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gerieke:
    22 juli 2013
    Wow wat een avonturen maken jullie daar mee! Ik ben weer helemaal bijgelezen van afgelopen 2 weken! Hahaha ik heb echt gelachen en genoten van jullie verhalen. Marianne als je in nederland komt ga je niet meer over eten klagen, als je nu weet hoe eten daar is. jullie kunnen in nederland zo aan de slag als juffrouw:) ik wens jullie nog heel veel plezier en mooie evaringen toe! En ik hou jullie in de gaten;) in nederland is het nu echt zomer:) liefs je vriendinnetje uit heteren <3
  2. Marjoleine:
    23 juli 2013
    Haha jullie zijn dus echt bezienswaardigheden daar :-)
    Komen er nog foto's van de kids? Vinden jullie de kids eigenlijk zielig of "valt het mee"? Sterkte met het vroege opstaan! Tot snel! X
  3. Mama lia:
    23 juli 2013
    en nu is het alweer dinsdagje... we blijven alles met veel plezier lezen. die foto van de slang zijn we wel benieuwd naar. zet m op hoor, nog maar twee weken!!
  4. Margarethe:
    23 juli 2013
    Marjoleine morgen gaan we kijken of er foto's op kunnen zetten oke ;P Maar soms zijn de kids zielig, vooral als ze denken dat hun ouders komen en dan alsnog niet komen. Maar meestal zijn ze vrolijk en dan valt het wel mee.

Mama Lia Nou die foto is niet zo smakelijk, ik denk niet dat jullie die willen zien. Maar we kunnen kijken of we hem er op kunnen zetten. Zorg dan er wel dat uw maag leeg is :)

Inderdaad nog maar twee weken gaat snel!!!