fietstochtje

12 juli 2013 - Nieuw Nickerie, Suriname

Vandaag werden we wakker met het idee dat we tegels gingen leggen. Maar we zijn hier in suriname dus nee we zijn nog geen tegels gaan leggen.

Even voor de duidelijkheid. We hebben een groot deel van het geld al gegeven aan guiliano, met de boodschap we hebben hele ingezameld en we hebben gezien dat er nog heel wat aan het gebouw kan worden gedaan. Want kan u met het geld en wat is nu echt nodig. Nou is er een meisjes kamer en een jongenskamer waar geen tegels in liggen. De kinderen hebben in die kamer alleen maar een betonnen vloer waar allerlei gaten ik zitten. In de andere kamers liggen wel tegels. Maar de kamers waar geen tegels in liggen waren de probeer tegels en de tegels waren losgeraakt. De vloer ziet er dus vreselijk uit. Met het geld dat we hebben ingezameld zijn de tegels gekocht en alle benodigd heden. We kunnen zeggen dat het super mooie tegels zijn die er gelegd worden. Als het goed is mogen wij morgen helpen met tegelen. Super leuk dat we dat kunnen doen. Gisteren hebben we de vloer al klaargemaakt zodat alle tegels erin kunnen.

Vanmiddag hebben we lekker Nederlands de fiets gepakt en zijn we lekker gaan fietsen. Dit keer op dezelfde rammelende fiets als de vorig keer en margarethe kreeg een mountainbike. We zijn naar het parkje gefietst en hebben daar heerlijk gezeten. Wat trouwens heel raar is dat je hier niet je fiets niet op slot zet. De fietsen hebben niet eens sloten. De fietsen worden dan ook gewoon niet gestolen. We vinden het beide nog steeds heel raar en zijn telkens bang dat de fietsen toch gestolen worden. Maar dit is blijkbaar heel gewoon. Maar we zijn blij dat we die fietsen hebben zo kunnen we steeds meer van nickerie zien.

Vanmiddag hebben er weer voor de laatste keer huiswerkbegeleiding gegeven voor deze week. Want morgen krijgen de kids weekend.

We verheugen ons op het weekend want dan zijn de kids de hele dag thuis en hebben wij meer te doen. Lekker druk.

Liefs uit suriname
Van reisblog naar fotoboek