al vier dagen in suriname

6 juli 2013 - Nieuw Nickerie, Suriname

We werden vanmorgen wakker en bedachten we dat we al drie dagen in het kinderhuis waren. De tijd gaat snel. We slapen opzich goed. We hebben wel een beetje last van een lichte jetlag. We worden sochtends heel vroeg wakker maar dat is niet zo erg want we moeten er sochtends toch vroeg uit en we slapen vroeg.

Na het broodjes smeren zijn we met de kinderen naar school gelopen dat was heel leuk. We hebben de kinderen naar de klas gebracht. We voelde ons wel vreselijk bekeken toen we als enige blanken op een schoolplein liepen met allemaal donkere kindjes.

Toen de kinderen op school waren hebben we ons zelf weer even vermaakt. We wilde lekker buiten zitten maar de zon was achter de wolken dus we zijn nog niet echte bruin.

Vandaag hebben we heel lekker(Marianne) best lekker(margarethe) gegeten.

We hadden vandaag geen huiswerkbegeleiding want het is hier ook weekend. Dus hebben we lekkerst gespeeld. Met het spelen hebben ze een trampoline op gezet. Dit wss een heel gedoe, want iedereen wilde erop. Maar uiteindelijk is het goed gekomen, maar we moesten echt even streng zijn :)

O ja we hebben weer een tussendoortje gekregen. Volgens mij hoopte ze echt dat ze ons een plezier wilde doen. Maar na een paar keer proeven zijn we eigenlijk een plannetje aan het beramen hoe we het weg kunnen krijgen. Het is brood met iets roods wat lijkt op jam, maar wat super zoet is. Het moet dus ook echt heel zoet zijn als wij het vies vinden Haha

Gisteren hebben we trouwens voor het eerst kennis gemaakt met de diersoorten hier. Toen Marianne even een blaadje van haar bed wilde afhalen, bleek dit blaadje pootjes te hebben. Het was een cameroen ofzo. Een soort van salamander schrift hagedisje. Na dat we er met een spuit bus dat dier als goed is is doodgemaakt, weten we nog steeds niet zeker. Ging het mis, het diertje viel op de grond onder het bed. We hebben het diertje nooit meer gevonden maar het kan ook gewoon weg zijn gekropen. In de gang zijn we een pad achtige vleermuis tegengekomen. Beter kunnen we het niet omschrijven Haha

Er is ons trouwens gevraagd om dossiers in te vullen voor de kinderen. We moeten dan met die kinderen praten en dan van alles opschrijven. We krijgen allemaal papieren dat we in Nl nooit zouden mogen inkijken. Dan zou geheim worden. Maar al die papieren en dossiers liggen gewoon bij ons op de kamer. Heel apart. Dat praten wordt wel heftig allemaal over de thuis situatie.

Morgen is het weekend en mogen we lekker uitslapen. Dus ipv zeven uur de broodjes om negen uur.
Morgen weer een dag verslag. We moeten nog even kijken voor die fotos. Dat kan wel ff duren nu kan alleen vanaf margarethes mobiel er opgezet worden

Heel veel liefs uit suriname