de eerste zondag deel twee

8 juli 2013 - Nieuw Nickerie, Suriname

Sorry verkeerde knopje. Maar we vonden het Wel heel lekker. Maar je moest wel heel veel moeite doen voor een klein beetje vlees. Maar zo zie je maar we leren hier nog eens van alles eten.

Nadat we nog even met de kids hadden gespeeld gingen we met guiliano ergens heen. Hij had gezegt met een paar kinderen. Toen we gingen zagen we wat meiden staan bij het 8 persoons busje (inclusief chauffeur). De kleintjes werden op de achterste bank geladen en wij met wat kinderen opschoot. Daar zaten we dan met guiliano en zijn vrouw en nog 19 kinderen. In totaal dus met zo'n 21 mensen. Met die paar kinderen had guiliano dus alle meiden bedoelt. We hebben moesten er wel om lachen. We gingen naar zee dijk. Dat is een dijkje waar je op kan en aan de andere kant is dan de atlantische oceaan.
We konden ook daar lekker even pootje badden. Want er was een bepaald plekje waar je kon staan. Daar hebben we met de kinderen over de aanstotende golfjes heen gesprongen. Het water was echt super warm heel anders dan de koude zee in nederland. Ook al hadden we niet gezwommen was iedereen, ook wij, super nat van al dat springen over de golfjes. Daarna hebben we naar de zonsondergang gekeken en zijn we weer naar huis gegaan.

Thuis hebben we weer zoals elke avond lekker broodjes gesmeerd.
We kunnen nog niet echt wennen aan al die diertjes hier. Zo liep er weer ene cameroen over onze bank. Maar om s avonds naar onze badkamer te gaan is nog erger, want die zit dan vol met cameroenen (die salamanders). We hopen dat het snel een keertje went. We krijgen wat commentaar op onze spelling en grammatica fouten. Maar we kunnen niet terug lezen op onze mobiel. Dus het spijt ons zeer. We hopen dat u met onze taal fouten kunnen leven :p

Iedereen succes gewenst deze nieuwe werkweek en heel veel liefs van Marianne en Margarethe uit Suriname