Regen

9 juli 2013

Het weekend is weer voorbij, dus ook wij moeten weer gewoon vroeg uit de veren. Dat waar we eerst nog totaal geen moeite mee hadden, omdat we nog in ons Nederlandse ritme zaten, was vanochtend toch wat lastiger. Een koude douche doet wonderen op zo'n tijdstip, want vooral ik (Marianne) ben en blijf een echt avondmens.

Nadat we de kids naar school hadden gebracht, zijn we samen op één kleine, krakende fiets, waarvan je elk moment een los stuur in je hand zou kunnen hebben, naar de winkels gefietst. We waren even vergeten dat ze hier links rijden, maar na wat toeterende voorbijgaande auto's hebben we ons keurig naar de linkerkant van de weg weten te zwieberen.
Even snel boodschappen doen bij een winkel zit er hier helaas niet in, want mensen maken graag even een praatje met ons. Zo heeft de verkoopster van de winkel ons eerst een half uur verteld waarom ze niet met het vliegtuig, maar met een boot naar Nederland wil komen en daarna ons nog even bang gemaakt door de 10 meest gezochte Surinaamse criminelen aan ons in de krant te laten zien. Nouja, het was allemaal aardig bedoelt zullen we maar zeggen;)

We zitten trouwens midden in het regenseizoen hier, tot vanmiddag hadden we daar nog weinig van gemerkt, maar vanavond barstte het los, harde tropische regenbuien, wind en onweer. We hadden kleurplaten voor de kinderen meegenomen, dat vonden ze heel leuk, dus die hoefden zich niet te vervelen gelukkig.
Door de regen en de wind was het wat afgekoeld, wat wij heerlijk vonden, maar de kinderen hadden snel truien aangetrokken en stonden helemaal te bibberen. Haha, Nederland zou niks voor hen zijn..

Liefs

1. Job en Woutje:
    9 juli 2013
    Wat leuk om elke morgen weer iets te lezen! Jullie houden ons goed op de hoogte. Dat van al die beestjes, lijkt me maar niets. Ik wist ook niet, dat ze links reden. De kinderen zullen jullie missen !! Mooie dag verder!
    Liefs, Woutje
    We hebben hier nu ook eindelijk zomer.