Het kinderhuis

4 juli 2013

we zijn aangekomen in het kindertehuis. het vervoersbedrijf toch om 10 uur ophalen ipv twee uur het was een super mooie reis. langs de weg was de boesh boesh .hele mooie bomen en mooie plant gezien. zo hebben we een mango bomen gezien, kokosnoten bomen, bananenbomen en rijstvelden. na de rit die ongeveer 4 uur duurde kwamen we aan in het kindertehuis.
De kinderen hadden op dat moment een siësta. Die hebben ze elke dag tussen twee en vier uur smiddags. Dit is ook de beste tijd voor ons om te skypen. Reken zelf maar uit hoelaat het dan in nl is. Vijf uur eerder :).
Maar terug naar het verhaal. Na vier uur krijgen de kids huiswerkbegeleiding. Want hier hebben ze nog geen vakantie. Wij hebben vandaag deze taak op ons genomen. Marianne ging aan de slag met een rekenen en margarethe met alles en nog wat, van reken tot taal en boeken lezen ect. Dit was heel leuk om te doen.
De namen gaan nog niet heel best alleen.
Na de huiswerkbegeleiding gaan de kids een half uurtje spelen en gingen wij ff naar onze kamer. Daar vonden we in de saus die bij de rijst hoorde, allemaal kleine beestjes. Dus geen tijd gehad om met die kids te spelen. We weten nu dat we alle zoeten dingen moeten afdekken.
Het eten was trouwens rijst met een soort van goulash ( vind margarethe) sausje. We missen onze moeders kookkunsten nu al. Rond een uur of zeven zijn we gaan broodjes smeren voor de kids. Daarna de kleintjes geholpen met tanden poetsen.

Daarna heeft guiliano heel veel moeten moeten doen om de klamboes op te hangen, maar ze hangen perfect. We zijn beide heel moe, want het was een lange dag. :)

O wacht we hebben echt iets geniaal mee gemaakt onder weg naar nickerie. We zaten met z'n tweeën in heb vervoersbedrijf busje. Gemaakt voor acht personen achterin en twee voor in inclusief de chauffeur. Stoppen we voor een huis. Komen allemaal mensen aan en praten met elkaar Ect. Wij afwachtend wie er in stappen. eerst stapt er 1 in dan nog 1 en nog 1 en uiteindelijk stappen wel negen mensen in dat busje met nog een baby. Lekker vol gepropt gingen we verder. De mensen spraken engels. En ze vroegen of we voor het eerst naar nickerie gingen ect. Wij antwoorden met ons gebrekkige engels, want we moeten altijd ff opgang komen :p als we bepaalde dingen zeggen, wat voor ons bv heel normaal is horen we de hele achterbank achter ons in lachen uitbarsten. Is het zo'n domme vraag om te vragen of er apen in de boesh boesh (of hoe je dat schrijft) vraagt. Blijkbaar wel haha.

Wij gaan lekker slapen morgen km half zeven weer broodjes smeren.

Liefs Marianne en margarethe

Ps. Jullie hebben wel gemerkt dat margarethe dit heeft geschreven, aangezien de vele grammaticale en spelling fouten niet zijn verbeterd :p

1. Mama lia:
    4 juli 2013
    Wat een prachtige verhalen al, meteen al mijn vragen beantwoord.
    En ik G R O E I van het gedeelde compliment voor mijn kookkunst!
    Bedankt!
    We blijven jullie volgen. Benieuwd naar de eerste foto's....
  2. Mama Marieke:
    4 juli 2013
    Wat geweldig om jullie verhaal te lezen, en wat hebben jullie al veel mee gemaakt deze eerste dagen.
    Succes met alles en we zien uit naar het volgende reisverslag.