Lekker in de routine

25 juli 2013

De kinderen doen elke dag hetzelfde en wij zitten ook helemaal in de dagelijkse routine van hier. Als de kinderen op school zitten proberen we toch steeds iets leuks te verzinnen om zelf te doen. Nickerie is na Parimaribo de grootste stad in Suriname, maar we kennen inmiddels prima de weg en kennen alle winkels van binnen en van buiten. Maar toch komen we steeds weer iets nieuws tegen, vandaag bijvoorbeeld een heel leuk taartwinkeltje en een gezellig terrasje. Dus dat staat nog op het programma voor een andere dag;). De meeste ochtenden zijn we op de markt te vinden om fruit te kopen, om dat vervolgens lekker in het park op te eten. Verder zijn we de kast in de bieb eens goed aan het opruimen, was hard nodig!
Al met al vermaken wij ons dus prima!

Vanmiddag eindelijk weer eens eten dat niet zo pittig was. Wel hele bittere groente, maar daar hadden de kinderen vooral moeite mee. We hebben heel erg moeten lachen om het jongste kindje, Michaël, die half kokhalsend, een heel vies gezicht trok als hij weer een hap in zijn mond had. Maar heel knap, zonder te zeuren, helemaal zijn bord leeg at!

Zaterdag gaan we met de oudere kids naar het natuurreservaat Bigi Pan. Sommige wisten het al, maar als we ergens staan horen we ze tegen elkaar fluisteren: 'Vraag jij of we echt naar Bigi Pan gaan?!' of 'Durf jij te vragen wanneer we naar Bigi Pan gaan?'
En als we zeggen dat we inderdaad daar heen gaan, beginnen ze helemaal te stralen, vol enthousiasme vertellen ze ons dan dat het zo leuk en mooi daar is. Echt heel leuk om te zien dat de kinderen er zich zo op verheugen en wij zijn heel benieuwd hoe het daar is!

Na ons Bigi Pan uitje zullen we weer wat nieuwe foto's op ons blogje zetten;)

Liefs

1. Wilfred en marja:
    25 juli 2013
    Hoi meiden
    Margrethe ik heb van je moeder deze link doorgekregen en heb net al jullie verhalen gelezen. Wat bijzonder zeg. het zal wel weer wennen zijn als je weer terug ben. Maar geniet nog maar even daar. Erg leuk om te lezen wat jullie daar allemaal meemaken.
    Groetjes van Wilfred en Marja Nab en kids