Speeltuin

21 juli 2013

Het is weer weekend en dat betekent veel tijd om leuke dingen te doen met de kids!
Vanochtend zijn we de dag weer begonnen met broodjes smeren, we wisten dat ze hier van veel peper houden bij het eten, maar vanochtend was het zelfs hot pindakaas, pindaas met peper. De kinderen hadden er geen problemen mee, maar wij houden het lekker bij normale pindakaas;)
Na het smeren, zijn we hem gelijk naar de markt gesmeerd om kraaltjes te kopen. Ze hebben er heel veel daar, in alle kleuren, soorten en maten, dus we hebben ons daar wel even vermaakt.
De kraaltjes vielen goed in de smaak bij de meiden dus s'middags zijn we met zn allen arbandjes gaan maken. Een leuke bezigheid!

Aan het eind van de middag zijn we met alle kleintjes naar de speeltuin geweest. Was heel gezellig en het blijft leuk om die kleintjes te horen praten. Zo zei één van de jongetjes vanmiddag: "Kijk die jongèèh, die zit bij mij in de klas" Wij: "welke jongen?" Hij: "met die okselmouw"
haha, de andere kinderen hebben het even voor ons vertaald en met okselmouw werd een hemdje bedoeld.
We proberen ook een Surinaams accent te krijgen, maar het nadoen lukt ons al niet eens. Zelfs het communiceren gaat soms lastig, wij moeten heel vaak vragen dingen te herhalen en ook zij verstaan ons vaak niet. Maar goed, we hadden ook in Haiti kunnen zitten, dus we mogen hier niet klagen over de taal;)

Liefs